Időrendben a Vöcsök az első elkészült repülőgép, bár a Gerle újraépítése már ezt megelőzően elkezdődött. 1980 tavaszán indult a vitorlázógép építése a farkashegyi oktatóbázison, az eredeti tervdokumentáció alapján. Az ötletet az adta, hogy a nyári nemzetközi oldtimer vitorlázórepülők szerint ez a típus jelenthetne méltó bemutatkozást, reprezentálná legjobban vitorlázórepülésünk múltját.

A Vöcsök terveit Rubik Ernő 1937-ben készítette. Célja egy akkor korszerű és olcsó iskolagép megalkotása volt gumiköteles és csörlőindításra. Az elkészült prototípus olyan kedvező repülőtulajdonságokat mutatott, hogy a sorozatosan érkező megrendelések tették lehetővé a Rubik repülőgépgyár, az Aero - Ever Kft. megalapítását, amely azután különféle Rubik konstrukciók egész sorát gyártotta a hatvanas évek közepéig. A Vöcsök típus közel harminc évig szolgálta a magyar vitorlázórepülést, összesen kb. 300 db készült belőle az idők során.

Az 1981. nyarán elkészült "Vöcsök 81" nagy sikerrel szerepelt az akkor éppen NSZK-ban tartott nemzetközi oldtimer vitorlázórepülőgép találkozón és mind a mai napig népszerű szereplője a kül- és belföldi repülőnapoknak, kiállításoknak.

.


A repülőgép műszaki adatai:
A szárny fesztávolsága: 11,6 m
A repülőgép hossza: 6,39 m
Az üres repülőgép súlya: 120 kg
Siklószáma: 1:15
Minimális sebesség: 45 km/h
Maximális sebesség: 110 km/h