A nemzetközi találkozókon látható régi kétüléses vitorlázógépek látványa adta az ötletet az ugyancsak Rubik Ernő által tervezett 1940-ben megjelent Cimbora típus megépítésére, mely Magyarországon az első kétkormányos vitorlázórepülőgép volt. Az 1951-ben történő selejtezéséig a típusból 60 db épült, de a kor szellemének megfelelő - a selejt gépek megsemmisítését elrendelő - intézkedés következtében egyetlen darab sem maradt belőle, még múzeumi célra sem.
Szerencsére a tervdokumentáció megmaradt, így nem volt akadálya az újraépítésnek, mely 1982-ben kezdődött és az 1984-es hollandiai találkozón már szerepelt is az elkészült gép.
Kétüléses lévén különösen népszerű, hiszen ezzel utasként bárki kipróbálhatja, milyen is egy nyitott vitorlázógéppel a szelek szárnyán lovagolni.
A repülőgép műszaki adatai: | |
A szárny fesztávolsága: | 15 m |
A repülőgép hossza: | 7,7 m |
Az üres repülőgép súlya: | 240 kg |
Maximális felszállósúly: | 420 kg |
Siklószáma: | 1:17 |