A nemzetközi találkozókon látható régi kétüléses vitorlázógépek látványa adta az ötletet az ugyancsak Rubik Ernő által tervezett 1940-ben megjelent Cimbora típus megépítésére, mely Magyarországon az első kétkormányos vitorlázórepülőgép volt. Az 1951-ben történő selejtezéséig a típusból 60 db épült, de a kor szellemének megfelelő - a selejt gépek megsemmisítését elrendelő - intézkedés következtében egyetlen darab sem maradt belőle, még múzeumi célra sem.

Szerencsére a tervdokumentáció megmaradt, így nem volt akadálya az újraépítésnek, mely 1982-ben kezdődött és az 1984-es hollandiai találkozón már szerepelt is az elkészült gép.

Kétüléses lévén különösen népszerű, hiszen ezzel utasként bárki kipróbálhatja, milyen is egy nyitott vitorlázógéppel a szelek szárnyán lovagolni.


A repülőgép műszaki adatai:
A szárny fesztávolsága: 15 m
A repülőgép hossza: 7,7 m
Az üres repülőgép súlya: 240 kg
Maximális felszállósúly: 420 kg
Siklószáma: 1:17